O'boy, vilket vackert vader. Solen skiiiner idaag!

Hej:)
Nu ar det sista kvallen i Kuta. Elli och jag har varit utan varat gang sedan i fredags da aven Sofia och Anna lamnade Bali for att resa vidare till Koh Tao. Langesen det bara var vi, men sen ar det ju aldrig trakigt med den kvinnan:)

I tisdags firades Indonesiskt nyar och detta startades med en karneval i mandags kvall, som vi gick och tittade pa. Det var riktigt kul faktiskt, balineserna hade byggt jattelika monsterfigurer som skulle skramma bort onda andar. Dessa bars upp av lokalbefolningen som gick i grupper pa led och spelade musik. Det var totalt 3 st byar som var i det karnelvaltaget som vi sag. Riktigt maktig upplevelse och valdigt kul att se eftersom att det inte var en fest till for turister, utan lokalbefolkningens satt att fira pa.

Tisdagen ar dagen da andarna sags vackas till liv och flyger over Indonesien. Darfor stanger dom pa de flesta stallen av elen och man haller sig inomhus for att andarna inte ska upptacka att det bor folk i husen. Agarna av varat hotell ar dock inte troende, sa de tog det inte sa seriost. Snarare sag de sin chans att tjana pengar pa oss skandinaver. Vi fick ett papper dar det stod att vi inte fick lamna hotellomradet pa hela dagen (da hade satt upp grindar vid utgangen), mat gick endast att bestallas i hotellets restaurang (alla affarer och restauranger i Kuta var enda stangda), man var tvungna att ha gardinerna fordragna, kolla pa tv pa lag volym och prata med sma bokstaver i poolen. Poolen var rejalt overbefolkad denna dag och promillen var hog skulle jag tro. Vi spenderade mestadelen av tiden i Jockes och Fredriks rum. Kollade pa film, spelade en jadra massa Fia med knuff och Yatzy och drack Bintang och Saft-vin.Tror vi gick och la oss runt 5:30 pa morgonen.
 Valdigt rolig dag och knapp grejj att vara "insparrad" pa Arena Hotell.
Lite bilder fran en laaang dag i Jockes och Fredriks rum?



Jag, Fredrik,Elli, Jocke

Jocke och Elli spelar spelar spelar

Jocke och Fredrik hade kopt 23 stycken snoppar i form av nyckelringar, kapsyloppnare och askfat. Sofia tog for sig.


Klockrent. Sjalvklart surfar Ronald Mc Donald i Kuta Beach.

solnedgang, Kuta Beach.


Svensk graffittikonst i Kuta!

Pa onsdagsmorgonen sa vi hejda till Jocke och Fredrik som skulle flyga till Thailand och pa kvallen gick vi ut och kakade pa Hard rock Cafe' med Sofia och Anna.

Torsdag var tjejernas sista dag pa Bali och vi bestamde oss for att gora en dagstur pa on. Vi akte till "Sacred Monkey Forest Sanctuary" utanfor staden Ubud (raknat som Balis kulturstad). Gud vad kul det var! Man fick kopa en pase med bananer vid ingangen till parken (som inte var inhagnad). Darinne sprang apor fritt, det var allt fran i princip nyfodda till aldre apor och hundratals. De var riktigt fracka och antagligen valdigt vana vid manniskor. Sa fort vi plockade fram bananpasen forsokte de hoppa pa oss och i ren panik slangde jag hela pasen med bananer pa marken. En apa klattrade upp pa min axel och rotade runt lite i min handvaska, haha. Riktiga ficktjuvar, en och annan turist lar ju ha blivit av med nagot. Skulle kunna lagga upp 100 bilder fran Monkey Forest, man har kommer i alla fall nagra:

Nusse!

En apa hade fatt tag pa en turists vattenflaska:)

Haha, mamman ser helt utslagen ut!



Sofia och Elli. (elli star pa en mur)




Efter Monkey Forest akte vi till Ubud for att ga pa marknad. Har gallde det att pruta!


Kvinna ute pa ett risfalt utanfor Ubud.



Vi gick aven och sag Balinesisk dansforestallning. Jag skulle snarare vilja kalla det teater, men det var valdigt imponerande med alla mannen som "hummade" i takt under en hel timme. Tror personligen att jag hade blivit sjukt torr i munnen. Skadespelarna hade haftiga drakter i mycket guld och olika tyger.




Igar (lordag) haffade Elli och jag in en privatchauffor och akte ner till Uluwatu, en av de mest kanda surfstranderna pa Bali. Hit kommer till och med Australiensarna for att surfa, sa jag antar att det maste vara bra surf, och det var riktigt manga som var ute och kampade pa vagorna. Inga vagor som jag skulle ge mig ut pa direkt med mina torftiga kunskaper fran Surf Camp :P



Uluwatu

















Gardagskvallen var en tripp in i shoppingdjungeln har pa Kuta. Herregud sager jag bara! Riktigt billigt, sa man far en hel del grejjer (las SKOR) for typ inga pengar alls. Folk verkligen tavlar om ens uppmarksamhet, och jag borjar misstanka att forsaljarna tar smyglektioner i svenska. Har man inte ett gott sjalvfortroende ar det bara att ga pa shoppingtur i Kuta:) Ibland fragar dom aven om man ar gravid (och dom verkar seriost inte fatta att det inte tas som en komplimang)- eller tycker att man har "King Kong-fotter". Bara for att dom sjalva ar minimala och kakar ris till frukost, lunch och middag!! :P

Detta var allt fran Bali. Det kanns helt okej att resa vidare, vi har enda varit har narmare 3 veckor om man raknar med 5 dagar pa Gili Trawangan. Har inte hunnit se riktigt hela on, men nagot maste man spara tills man blir pensionar.
Imorgon gar flyget 13:55 Indonesisk tid till Kuala Lumpur, Malaysia!

Jag vill be om en tyst minut for min favoritkatt pa Arena Hotell som gick bort harom dagen. Hade tydligen cancer.Keligaste kissen nagonsin. R.I.P


Har precis skypat med kara Alexander Slusken! Sa himla kul var det. Han visade mig Eskilstuna-an och ett slaskigt Radermachergatan via webcam, sa nu fick jag lite mer motivation att stanna i Asien ett tag till! ;)

Saknar mina fina vanner.

Nu ska Elli och jag ata middag.

Kramkramkram

Kommentarer
Postat av: Madde

Shit va fint, är bara lite avis på dig som är i den värmen åh där de är så fint :) Hoppas du har de bra.. Kramar

2010-03-24 @ 22:27:06
URL: http://shabo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0