Surfers Paradise!

Eftersom att dagarna bara studsar fram och vi aker vidare till Byron Bay imorgon, ar det dags for en uppdatering!(sa att ni inte tror att jag har dott eller nagot;)

Efter Sydney landade vi i Brisbane igen och tog en natt pa hostel dar innan vi kunde resa vidare nerat Gold Coast och Surfers Paradise. Nar vi var framme hade det klantat till sig med bokningen av hostel, rejalt irriterade fick vi checka in pa ett annat hostel, lyckligtvis precis bredvid det vi skulle bo pa sedan. Vi fick bo i en lagenhet ganska centralt. En lagenhet kanns ganska lyxigt, och man betalar egentligen inte mer an pa hostelet, men hela den sociala biten forsvinner, sa vi checkade in pa Backpackers In Paradise dagen efter. Egentligen ett av de samre hostelen jag bott pa, ganska skitiga rum och rent ofrascha toaletter, men manniskorna som bor har, har gjort vistelsen riktigt kul. Det ar helt sjukt vad skona folk det finns, trivseln har varit hog. Framforallt Hannes, Hampus, Niklas, Danne och lite annat svenskt folk har forhojt stamningen kan jag lova. Det kanns som att halva Sverige ar i Surfers for tillfallet, det ar nastan sa att det inte ens ar kul alltsa. Framforallt skane borde sakna en stor del av sin befolkning darhemma, haha. Dessutom verkar det vara overskott pa killar sa det skriker om det. Vart fan ar alla tjejer??
Forsta kvallen gick vi pa rundvandring i Surfers, och staden som ar relativt liten (tror den har typ 70 000 invanare, men det ar sakert minst lika mycket turister utover det) - har verkligen en imponerande skyline av skyskrapor och en grym strand! Det gar inte att ta nagra fridfulla simturer har inte, och jag fattar varfor det ar surfarnas paradis  , vagorna ar jattehoga, haha vad man skrattar nar man inte kan sta pa raka ben nar vagorna slar emot en, flyger runt som en vante.
  Det har varit rekordhett under dagarna har, igar holl jag pa att avlida av varmeslag nar jag bara skulle ga till affaren. Visst, som svensk klagar man alltid pa vadret, och det har verkligen verkligen varit varmt (!!) narmare 40 grader skulle jag tro igar - men jag har varit pa sa himla bra humor, jag tror seriost att solen gor mig glad, och efter vad jag har hort sa ar det rekordkallt i Sverige for tillfallet, sa det ar bara att blunda och njuta antar jag.
Annars har dagarna har varit de mest kravlosa hittills under resan skulle jag tro. Sol, bad, umgas med roligt folk och Surfers Paradise ar verkligen partymecka, helt sinnessjukt. Det ar aven sinnessjukt dyrt sa darfor drar vi vidare soderut imorgon. Byron Bay ska tydligen inte vara battre, vi betalar dubbelt sa mycket i Surfers och nastan 3 ggr sa mycket for en natt i Byron mot vad vi gjorde uppe i Cairns. "Hogsassong" kallas det tydligen, ptf! Men vissa stallen maste man bara se och uppleva nar man ar har.
Ett litet hopplock av bilder fran Surfers Paradise kommer har, har varit dalig med att ha med kameran pa vara sma aventyr pa senaste; sitter och lyssnar pa 'David Guetta ft. Kid Cudi- memories', medan jag fixar med bloggen. sa himla bra! vill ta hit mina underbara vanner fran vinterland!
forlat for att jag inte svarar pa era mail sa snabbt som jag vill, men just nu gor jag bara korta besok pa internet, ska battra mig sen, promise.


surflektion
haha gud vad vi garvade at detta paret. En bra paminnelse att aldrig ta med sig mat till stranden!

Surfers Paradise!
ser ni faglarna pa racket?
in Paradise
manga surfers
maktiga byggnader


varldens hogsta accomodation-building.
mot stranden
Backpackers night out! Helena, Elli, jag (kastade hatten efter en timme, blev tokig pa den)
Backpackers night out
stalmannen was there
Danne, Hampus och Hannes :)
Aussie baby!
poolen pa hostelet
Hannes och Hampus



Niklas ar tjurig och ater Nutella direkt ur burken.
Sen ville han ha en mer serios bild pa min blogg (dock fortfarande med Nutella runt munnen)
Skane, (och framforallt Eslov) ringde och ville ha tillbaka dig Niklas!! :D

 

 
och sist men inte minst arets bild pa Hannes!! Haha fick med nar han ramlade pa trottoaren harom"dagen". alskar ansiktsuttrycket. det ar inte latt nar det ar svart.
Haha

Har i flera dagar funderat pa en gata som Hampus stallde mig i fredags. ALLA vet svaret utom jag, och jag blir tokig. har nagon hort den har, eller kan hjalpa mig med ett svar??

Du har dott och gar pa en gata. Plotsligt grenar sig vagen at tva olika hall. Dena ena vagen leder till himmelen och den andra till helvetet. Dar gatan delar sig star tva stycken tvillingar. den ena talar alltid sanning och den andra ljuger alltid. Du far stalla EN fraga till dessa tvillingar for att fa reda pa vilken vag som ar till himmelen. vilken ar fragan?

jag maste maste maste hitta svaret innan vi aker imorrn. Den enda ledtraden jag fatt ar att det ar en fraga som bada tvillingarna skulle ha svarat samma sak pa.

Hors snart igen, saknar eer!!



Kommentarer
Postat av: Thomas

Gåtans lösning:

Du frågar en av tvillingarna. Om den andra tvillingen fick berätta vilken väg som leder till himmlen, skulle han då svara den vänstra vägen?



Om den ljugande tvillingen skulle svara ja på denna fråga innebär det: Han ljuger om vad den icke ljugande tvillingen skulle säga, alltså är det den högra vägen.



Om den icke ljugande tvillingen skulle svara ja på denna fråga innebär det: Han berättar vad den ljugande tvillingen skulle säga, alltså är det den högra vägen.



Tvärtom om man får ett nej.



2010-01-11 @ 08:35:28
Postat av: Thomas

Gåtans lösning:

Du frågar en av tvillingarna. Om den andra tvillingen fick berätta vilken väg som leder till himmlen, skulle han då svara den vänstra vägen?

Om den ljugande tvillingen skulle svara ja på denna fråga innebär det: Han ljuger om vad den icke ljugande tvillingen skulle säga, alltså är det den högra vägen.

Om den icke ljugande tvillingen skulle svara ja på denna fråga innebär det: Han berättar vad den ljugande tvillingen skulle säga, alltså är det den högra vägen.

Tvärtom om man får ett nej.

2010-01-11 @ 09:05:09
URL: http://sassibro.blogg.se/
Postat av: Mikaela

SAKNAR DIG!!! Du får banne mig ta och bege dig till Växjö i sommar:)

2010-01-15 @ 13:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0