All the crazy shit I did tonight, those will be the best memories. Byron 2010

hellooo
Nu borjar varan vistelse i Australien lida mot sitt slut, ska bli kul att aka vidare, Elli och jag har helt tappat tidsperspektivet och nar jag raknar efter och inser att vi spenderat narmare 2 veckor i Byron Bay - tappar jag nastan hakan. Dagarna flyter ihop och jag kommer se tillbaka pa dessa (for att vara exakt) 13 dagar med gladje och varme. Byron ar fan en parla pa jorden.
Sedan forra updaten har det hant lite av varje, inga spektakulara saker. Vi har gjort oss rejalt hemmastadda pa Aquarius hostel, hunnit byta rum hela 4 ggr om man raknar med visiten till Main Beach hostel ocksa. Nu senast bytte vi rum pga av en finska som gick oss lite pa nerverna. Hon hostade nagot kollosalt, kedjerokte sa att Elli fick hosta samt snarkade lika hogt som pappa, om inte varre. Nu har vi flyttat upp pa overvaningen och har bla delat rum i nagra dagar med Paul fran Oslo som varit i Kambodja och hade de mest hemska historierna darifran. Detta ar inget for djurvanner kan jag lova. Man kan alltsa helt arligt kopa en ko, binda fast stackaren i ett trad och fa skjuta den med bazooka.om inte detta faller en i smaken kan man kopa sig en gris som man sedan far kasta en handgranat pa, bara for skojs skull liksom. Tydligen en relativt popular turisattraktion. ska man skratta eller grata?? Han hade aven druckit shots med ormblod och ett dunkande ormhjarta nedslappt i glaset (!!!)


sota Elli
beachparty
trollen och jag

Elli och jag med Fredrik och Jocke fran Angelholm.


Vi har atit oss dodstrotta pa gratismiddagar pa hostellet. Efter en vecka kan man i princip menyn utantill. Det brukar vara sonderkokt ris, seg pasta, samma sallad och brod varje dag, och nagon enstaka gang lasange. Haha, vi har dromt om mammas mat mer an en gang kan jag lova. Men backpackerplanboken har gillat detta!
For en gangs skull ar det jag som har haft lite sjukdomshistorier i Byron och inte Elli. Har lyckats ramla ner for en scen pa Cheeky Monkeys (det var halt,okej!) skrapat upp bada knana, framforallt det vanstra, sa nar jag badade i saltvattnet svor jag hogt. Har numera Ellis bruna antibakteriella salva pa knat (den hon hade for sitt face i Sydney) plus ett stort plaster som INTE gar ton i ton med min hudfarg for tillfallet. Och sist men inte minst har min underlapp drivit mig till vansinne senaste dagarna. Har seriost sett misshandlad ut och kan ju givetvis inte lata bli att pilla pa den sa den har ju borjat bloda stup i kvarten. Ingen har kommenterat den for ens den dagen jag kande att den hade blivit nagorlunda battre, da fick jag hela 4 kommentarer av random manniskor pa krogen, haha.
Traffade pa ett gang Australiensare fran Sydney pa vag till stranden igar. De berattade att de sett en 2,5 meter lang Pytonorm pa stigen som jag har gatt pa varje eviga dag!!. Jag holl seriost pa att svimma, och hoppas fortfarande att jag kommer att lamna detta land utan att ha traffat pa nagra ormar. Hittills har det ju faktiskt gatt over forvantan. Australiensarna var ganska imponerade over vara resvanor och hur nara allting ar i Europa. Samtliga av dem hade under sin livstid enbart varit i omradet mellan Melbourne och Brisbane. Elli och jag hade sett mer av deras land an dom sjalva, och vi har liksom bara varit pa oskusten :P Tankte pa hur bra man har det som Europe' och kan resa till nya lander pa bara nagon timme eller tva. Australiensarna ar faktiskt ganska intresserade av andra lander och kulturer, och reslystna, men dom ar ganska isolerade har nere kan man saga.

Australiensarna
aussie baby!

Idag hade vi en trevlig dag pa stranden, varmen var tryckande och vattnet turkost, harligt!. Norskorna surfade. Elli och jag ska ju till Surfcamp imorgon, haha, jag med mitt balanssinne - undrar hur detta ska ga! Det verkade aven vara dresscode pa stranden idag i form av "Speedos". Speedos ar ALDRIG okej. Jo, om du tavlingssimmar pa elitniva, sa kanske. Men halva varldens blekfeta gubbar och chokerande manga unga killar har anammat den har stilen och det kan jag verkligen inte forsta. Detta kladesplagg borde utrotas!!

nojd och glad!
Surfs up!

Kitty och Tonje

det ska borjas i tid :)



Nar jag satt utanfor Beach hotel haromkvallen och vantade pa Nikolaj kom en kille och fragade om han fick sitta bredvid mig. Jag var lite skeptisk till hans motiv till en borjan, men han var jattetrevlig och berattade att han var fran Australien och vi pratade om lite allt mojligt. Han hjalpte mig att flytta over mitt simkort till hans mobil ocksa sa att jag skulle kunna ringa, eftersom min mobil dott. Jag markte att han var lite nedstamd och i nagot slags behov av att prata, sa jag fragade vart hans vanner var och varfor han var sjalv. Da berattade han att det var en tung dag for honom och att han inte ville festa med sina kompisar. Jag min nyfikna fan blev annu mera fragvis och fick halla tillbaka tararna nar han berattade att han exakt ett ar tidigare hade de fatt ett samtal hem pa morgonen om att hans mamma gatt bort i cancer. Senare pa kvallen, samma dag, kraschar hans pappa med sin bil och avlider han ocksa. Jag visste seriost inte hur jag skulle reagera. Vad sager man till en kille som fatt genomga nagot sadant. Efter ett tag var jag tvungen att ga, men jag bestamde med killen att vi skulle ses pa stranden och hitta pa nagot dagen efter, for vi hade haft ganska kul dar vi satt vid vagkanten.
Dagen efter hor han av sig och ar pa sjukhuset for att en av hans basta kompisar varit med om en surfolycka i Byron. Hur mycket ska en manniska behova ta?
Anledningen till att jag skriver om detta i bloggen ar att den har otroligt starka manniskan berorde mig sa mycket och jag fick mig en rejal tankestallare om att man tar for givet att det man har ska finnas dar for alltid, nar det i sjalva verket kan forsvinna rakt framfor ogonen pa mig.

Trycker in lite bilder har och var fran dagarna som gatt. Men som sagt, i Byron Bay star tiden still och allt kan handa. Nu drar vi vidare innan vi sackar ner oss totalt, blir totalt norsk-skadade igen, eller blir hippies pa heltid!
alskade Lines kommentar nar hon bestallde in en coca cola i baren och sager "Coca cola smakar konstigt utan rom" AA-mote nasta??



sliten tjej?
Siri chockade Byrons befolkning med att ga i jacka nar det var 35 grader varmt!
 haha, aggressiv skyltdocka :P


when you leave here, you go nowhere.

Kram pa er!!


Kommentarer
Postat av: gittan 8

2010-01-24 @ 10:48:25
Postat av: Birgitta

Hej Jänta.Ja fick en sån konstig kännsla du måste sköta om dig hur går det me din deabetes du måste sköta den, är det inte dags att komma hem nu du har ju varit borta länge nu. på onsdag ska det bli ett jävla oväder me mycket me snö å kallt det e dags nu att komma hem å se vad vi har för väder. nästa vecka ska ja börja å tänka sunt 10 kg upp.pusspusspuss sköt om dig nu så får ja höra hur det går puss i gen jänta mi gubben hälsar

2010-01-24 @ 10:56:36
Postat av: plingis!

sandra hjärtat! varför går du runt i pyjamas när du ska köpa dricka? ;) och de där speedosen tycker jag vi fick se nog av i thailand haha..usch! ta hand om er! Puss!

2010-01-28 @ 09:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0