ett dygn fyllt av skratt och tarar, antligen pa Koh Pa ngan!

Sitter i receptionen pa var bungalowby nu och tanker pa hur harligt livet kan vara. Vi har en liten bungalow 50 meter fran stranden, och har antligen fatt sola oss idag utan storstadsbuller i bakgrunden.

Jag kan dock latt saga att detta har varit ett av de tuffaste dygnen i mitt liv. Det ar klart att man ar forberedd pa att livet som backpacker inte alltid ar sa glammigt, men det har har chockat oss svart. haha.
thailandarna ar underbara och hjalper till med transporter kors och tvars sa vi har inte behovt bara runt pa vara tunga vaskor speciellt mycket, vilket ar skont.
Taget fran Bangkok centralstation avgick igar (fredag) klockan 17, och det blev en rejal overaskning. Min tanke om kupe' far mig sahar i efterhand att le brett. man fick sitta tva och tva mitt emot varandra i en trang tagvagn och jag hamnade mitt emot en liten thai-gubbe som lagt upp sina bara fotter pa mitt sate och laste tidningen. Tvars over i gangen satt tva kanadensare, sag ut som morfar och barnbarn och drack ol och rapade. ganska nara hade jag dock mina resekompisar sa det var ingen fara. Men taget var som taget ur svenskt 50-tal (skulle jag kunna tanka mig) och det gick valdigt, valdigt sakta och vingligt. vi tuffade ut ur Bangkok och fick se allt fran lyxiga skyskrapor till sma skjul intill tagralsen dar folk faktiskt bodde. barnen var praktiskt taget ute och lekte pa ralsen.
Vid klockan atta kom det en tagkonduktor och baddade sangarna och jag krop upp pa mitt loft. sangen var typ 1 meter bred och det gallde att halla i sig om man skulle ligga kvar daruppe vill jag lova. Elli gjorde att toabesok och kom tillbaka vit i ansiktet. Toaletten var ett hal ratt ner i golvet och man fick kissa rakt ner pa ralsen och halla balansen genom att halla sig i vaggen. Ingela testade toaletten aven hon, men jag holl mig sa lange jag kunde. Till slut var jag superkissnodig och var tvungen att ga. Jag gick mot samma dorr som elli och ingela hade gatt in genom men blev hanvisad till dorren mitt emot av en vanlig man. Dar fanns en toalettstol! hahah, jag garvade ihjal mig nar det gick upp for mig att de andra tjejerna tagit herrtoan och statt dar och balanserat i onodan. Dock var kvinnotoan inte mycket att hanga i julgranen den heller.
klockan fyra stannade vi till vid Suratani (?) och blir snabbt slussade vidare till en gammal skruttig buss dar vi trangdes som packade sillar. Man kande sig rejalt omtumlad efter nagra fa ynka timmars somn pa det skuttiga taget. Bussen korde pa stora landsvagar med dorrarna vidoppna. great liksom.
Vi blev avslappta nara vattnet dar massa resenarer samlats och klockan hade hunnit bli halv sex ungefar. Vi fick reda pa att baten till Koh Samui skulle ga halv att sa det var bara att sitta och vanta. Det var totalt morker och min ormfobi gjorde sig pamind, men det ljusnade snart och visade sig bli en riktigt vacker morgon. Elli har fatt munblasor sa hon har inte varit sa glad idag, vilket ar mycket forstaeligt. de forsta tararna av utmattning kom nog dar vid sjusnaret. Myggorna holl pa att bita ihjal oss och vi forsokte halla oss vakna genom att spela rese-geni som jag kopt pa flygplatsen.
Nar transportbussen till hamnen val kom sa blev den snabbt full, sa vi kom inte ivag for ens med den andra bussen vid halv nio. Alla fonster var vidoppna nar de korde pa motorvagen sa jag kunde knappt blinka eller andas under hela rutten, hahah.
Sedan vantade 3 timmars batfard, forst till Koh Samui och sedan vidare till Koh Pa ngan. Efter en pasta Carbonara och en ol var vi manniskor igen, MEN NASTA GANG TAR VI FAN FLYGET.

Det ar skont att komma bort fran storstaden och det ar verkligen en kontrast att komma ut pa oarna. Naturen ar valdigt vacker och allt ar sa gront och fint overallt. Nu ser vi fram emot lata dagar i solen och fullmoonparty pa mandag. Vi tog en eftermiddag pa stranden utanfor bungalowsen och jag lyckades givetvis med konststycket att ha ner hangmattan som jag lagt mig tillratta i pa stranden. Mera ris och mindre pommes frittes for mig! ;D

Och jag maste maste maste komma over min ormfobi. Hittills har jag sett 2 st odlor och 2 st jattelika
tusenfotingar.

Hoppas att allt ar bra med er darhemma, och tack for era kommentarer, det kanns kul att ni foljer mig har pa bloggen!









Kommentarer
Postat av: Elin=)

mina små babies! de där tågkupéerna såg inte ut att vara de mest rymliga! cellskräck AB! jag bara njuter av att läsa om era äventyr.. såg inte lite härligt ut med hängmatta där! njut av värmen och av livet! det är ni värda! kärlek!

2009-10-31 @ 12:46:27
Postat av: Kusin Linda

Härligt avslut ni fick ändå efter tågresan.. men båtrean var väl mysig? :) Koppla av nu och njut av värmen.. Sitter just nu i din hemstad och fryser :) ahaha.. Se till att få ordentligt med sand mellan tårna, det är livet :) Kramis Linda

2009-11-01 @ 10:29:36
Postat av: jeanette

Haha vad kul det var att läsa det du skrivt :D låter som ni har haft en kanon bra tågresa ! Haha jag skulle nog dö ! Hoppas ni har det bra där borta i värmen ! Kram Jeanette !

2009-11-07 @ 17:44:06
Postat av: Anonym

AS BRA BLOGG

2009-11-18 @ 12:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0