Bangkok!

Nu har vi varit ett dygn i Bangkok, flygresan gick jattebra men var sjukt lang. varmen slog emot oss som en vagg nar vi klev ut ur flygplatsbyggnaden, och det ar verkligen tropisk hetta. Efter en och en halv timme i taxi -nadde vi hotellet, och jag maste saga att jag ar forundrad over hur lugn taxichaffisen holl sig hela tiden.(bilkoerna i BK ar bland det varsta jag upplevt, langt mycket segare och langre an i exempelvis L.A. men sen bor det val ocksa sjukt mycket fler manniskor har)
Vi besokt Khao San road, kandes som ett maste nar man ar backpacket och trots att den var mindre an jag hade trott ar det mycket mer liv och rorelse an jag kanske hade trott. matvagnar overallt som saljer jattegood mati form av majskolvar, nudlar med tillbehor, kycklingspett och liknande for ca 7 kronor\portion.
Vi tog aven en tur till Chinatown dar vi kande oss som de anda turisterna pa vad som upplevdes som en gigantisk nattmarknad. folk sjong kareoke, visade upp livs levande apor i klader (tragiskt) och salde allt fran nyckerringar till mobler. jattekul var det!
Idag hade vi tankt vandra runt och se nagon av de stora kanda Buddha-statyerna och templen har i Bangkok, och fick en egen chauffor (mannen i vit skjorta) som korde oss runt till flera olika stallen i typ 4 timmar for 10 kronor var. helt sjukt nice.
Vadret ar skont och Bangkok ar ett trevligt myller,
nu langtar vi dock till oarna och imorgon (fredag) aker vi tag i tolv timmar over natten for att besoka fullmoonparty pa Kho phangan, Ko samui, phi phi Islands och lite Phuket innan vi aker tillbaka till Bankok igen den 13 november.
far se nar jag far tid att skriva nasta gang.
Kram pa er alla darhemma!


Kommentarer
Postat av: Elin=)

åh äntligen en uppdatering! gud va kul att se bilder och att ni har det braa! Här har man precis haft tenta så ångesten har precis passerat.. ha det helt grymt nu! och dra en bucket för mig med på fullmoon! PUSSPUSS från gråa sverige!

2009-10-29 @ 15:21:10
Postat av: sandra

vad duktig du ar elin, kanslan efter en tenta ar sjukt skon! det ska jag gora, lita pa det. hors snart igen, puss

2009-10-30 @ 07:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0