"The Beach"!

Nu har jag sett "the beach" dar Leonardo DiCaprio stekt sig i solen under filminspelningen med just samma namn. och jag maste saga att det ar nagot av det vackraste jag sett. vill ni se Thailand fran sin vackraste sida och definitivt Ni som har pojkvanner/flickvanner AK DIT PA SEMESTER.
Vi sov ut ordentligt i morse. bade jag och Ingela hade sovit typ 2,5 timme pa 2 dygn sa vi slocknade ratt tidigt igar kvall. Varat hostel ligger precis bredvid ett av de storsta beachklubbarna pa on, men vi lyckades slockna i alla fall. De haller pa att bygga ett nytt hus 2 meter fran varat rum sa vi har vaknat av ett jakla borrande och byggande varje morgon nu.
idag har det varit narmare 40 grader varmt, typ 36-37 kanske, ingen koll. man kan inte ligga ute mellan typ 11-15, utan far ligga pa rummet med aircondition eller i skyggan med en kall pepsi. haha, sa jakla kul att se alla blekfisar till skandinaver och britter som somnat i solstolen och far lida satan i en vecka efter det med illrod hud.

Klockan 15 akte vi bat fran phi Phi Don (stora phi phi dar alla bor) till Monkey beach. Vi sag inga vilda apor, de kommer tydligen bara ner till stranden nar de ar hungriga, vilket de inte var idag. Sedan vidare till Phi phi Leh (liten obebodd o i anslutning till Phi phi Don). dar fick vi snorkla, vilket ar sa himla underbart. kan inte vanta tills vi ar i Australien och The Great Barrier Reef. Ingela testade pa lite kajak under tiden, vilket jag missade.
Vi besokte som sagt Maya Beach ("The beach") och det blev ett sadant dar lyckorus over att man ar helt fri i paradiset. och sedan fick vi middag pa baten och solnedgang. Middagen inneholl gron curry, sa jakla starkt!! blir nog en extra middag nu, for mina smaklokar pallade inte trycket, haha.

Tack allihop for era kommentarer, jag blir jatteglad. far lite daligt samvete over att jag inte besvarar allting eller skriver sa ofta till var och en av er som jag skulle vilja. Men ni vet att jag tanker pa er och saknar er ofta. Jag gar ofta fran internetcafe't med varme i hjartat over att jag har sa fina vanner och familj darhemma.

Ikvall blir det en bucket eller tva pa stranden. KRAM
lite bilder fran dagen som varit kommer har;for er som undrar over bild nummer ett sa har jag reagerat valdigt haftigt pa myggen har i thailand. Var pa apoteket igar sa nu har jag fatt salva och tabletter.




Kommentarer
Postat av: Linda

Vad härligt ni ser ut att ha det! Och sötaste apan :)..Synd med kameran men som tur är går sånt oftast att lösa. Här hemma är det höst på riktigt så det är härligt att titta på era sommarbilder :). Jag skriver ett mail nån dag och uppdaterar dig mer, så får du svara när du har tid. Känn ingen brådis, njut av Thailand. Saknar er, hälsa de andra. Puss och kram

2009-11-09 @ 16:11:00
URL: http://lthorsell.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha, fy faan va sköna ni är =D jag älskar hoppbilder för man ser alltid så lycklig ut på dom. Vilket jag tror att ni är just nu också! <3

2009-11-09 @ 18:39:31
URL: http://sata.blogg.se/
Postat av: Annepanne

HA, dom myggbetten känner man igen..mina blev blåmärken till slut av allt kliande. ta det lugnt med dom för fasen, fucking hurts=) jaja, här sitter jag i kalla BLÅSIGA regniga äckliga bajs skåne. känns ju kul! Men sålänge ni trivs och har det bra, så kan jag väl stå ut=) saknar dig! PUSS

2009-11-09 @ 23:23:29
Postat av: Cathrine

Åh!! Sandra!! nå har jeg ligget og lest alt på en gang ( har lest litt noen ganger, men nå fikk jeg alt på en gang) jeg er avis og jeg er såå glad for at dere har det bra!!JEg elsket den lille apen. Mamma trodde at hun var en ape i sitt forrige liv ( haha) så vi har alltid hatt massor med apefilmer og kort hjemme,så jeg virkelig bare elsker de! skulle gjort mye for og holde en sånn liten søt en! Gleder meg til å lese mer om deres reise! virker som dere har funnet paradis :) <3 <3

2009-11-10 @ 11:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0