Melbourne, Australien!

Hej gott folk!
Nu har Elli och jag landat i Melbourne, Aussieland. Spannande!
I sondags sa vi hejda till Ingela, och visst falldes det nagra tarar. Vi tre hade verkligen gjort ett bra team under tre veckors tid. bade Elli och jag ar superglada att plingan foljde med oss till Thailand, den delen av resan kommer alltid att vara speciell. Nu har vi dragit vidare, och resan hit gick bra, valdigt smidigt faktiskt trots att det var en flygresa pa narmare 9 timmar. Vi har kvarterat in oss pa Oslo hostel (man kan ju inte svika sin skandinaviska adra) och det ar helt okej! Ser lite ut som ett gammalt fangelse, men det ar trevlig atmosfar och bra manniskor har. Gubben som driver hostelet ar trevlig och hjalper oss med info och direktioner. En annan gubbe som typ verkar vara nattvakt har ser ut som en seriemordare, men han verkar ganska harmlos.
igar var vi mest nyinflyttade och lite vilsna, men idag har vi varit pa svenska kyrkan och lamnat in mina mediciner. Jattevacker byggnad i ett av de mest exklusiva omradena i Melbourne, fick hjalp av en tjej som heter Martina som bor och jobbar for svenska kyrkan och det var ganska kul nar vi fragade vart i Sverige hon kom fran och hon svarade Torshalla. haha. de anordnar filmkvallar och lite annat sa det kanns kul att man har natt stalle att ga till for att traffa folk, aven om man inte kanner sig speciellt aktiv inom kyrkan i det stora hela.

 svenska kyrkans hus i Melbourne.

Vi kopte aven ett dagspass med sparvagnarna och tog en tur in till centrum. Melbourne ar verkligen vackert, och paminner mig mycket om San Francisco med lite branta gator och soft atmosfar. Det ar inte samma tropiska hetta som i Thailand, utan mer torrt okenklimat. igar nar vi anlande var det runt 20 grader och vi fick ta pa oss en langarmad troja for det blaste en del. Men det forvantas bli hela 36 grader senare i veckan, sa vi slipper nog kopa hostklader i alla fall. Tydligen sa ar det mycket varmare hogre upp i landet dessutom.
Priserna ar avsevart dyrare har vilket var forvantat. Man kan inte bara kopa nagot for att man kanner for det (som vi kunde i Thailand), utan har galler det att tanka smart om man ska klara sig lange. igar gick vi till en matvarubutik och kopte pa oss lite yoghurt, brod, palagg, frukt och pasta bla, sa att vi kan anvanda oss av koket pa hostellet. Vi lagade pasta med stekta champinjoner, tomat, lok och creme fraiche. Kryddningen bestod av salt och peppar, haha riktig gourmetmaltid, men det blev gott!
Vi passade aven pa att tvatta lite. Och jag tycker sjalv att jag var ganska kreativ i hur jag skulle hanga upp kladerna.

 St Kilda Beach (i omradet dar vi just nu bor)








Nu ar vi verkligen pa andra sidan jorden, utan en direkt plan vilket ar bade kul och lite laskigt, fast pa ett bra satt. hoppas allt ar bra med er darhemma. tanker pa er, Stor Kram
//Sandra

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag diggar helt klart din klädupphängning! :D ingen brist på fantasi där inte! Ni ser ut att ha det kalas bra :) schysst att hon kom från torshälla, eller inte ;P haha! saknar dig! Hälsa elli! <3

2009-11-17 @ 22:47:42
URL: http://fridaceciliasvennerback.blogg.se/
Postat av: ingela!

åhhh det ser underbart ut!

hur kunde jag ha fått för mig att australien inte var nått för mig??? det ser jättehäftigt ut!

ta hand om er! puss

2009-11-18 @ 08:21:26
Postat av: Elin=)

... och vi tänker på er! skönt att ni har kommit fram safe=) saknar er!

2009-11-18 @ 08:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0