Kräftskiva a la Thorsell


Detta skulle bli ett happy inlägg, men gårdagens valresultat kastar en svart skugga över humöret idag. FY FA-AN säger jag bara. Sen när blev det okej för sån främlingsfientlig smörja att solka ner ett annars relativt sunt land på framfart?. Det här är att ta steget tillbaka i utvecklingen. Nu återstår det bara att se vad det ger för effekter. Att SD dessutom verkar ha blivit tredje största parti i Eskilstuna är ju bara skrämmande. 
Jag mår illa - och Sverige borde skämmas!


Nu till något annat;
Helgen var trevlig, Sara kom oväntat hem från Malmö- riktigt mysigt att få kramas lite med henne igen! Hakade på Elli hem till My i fredags, supermys, men kroppen säger ifrån när den inte är helt kry och jag går på som en ångvält i gammal god anda. Cyklade hemåt när de andra drog sig neråt kroggatan. Inte likt mig, men ack så behövligt.
I lördags bjöds det på kräftskiva i Grangärdet hos Thorsells. Alltid lika trevligt:) Tack vare gasolbrännare, filtar och pressänningar gick det fakltiskt att sitta ute en bra stund! Blev som vanligt alldeles för sent och söndagen blev lite av en pärs, det var med dunkande huvud, kliande hals och trolig feber som jag gjorde några timmar på Maxi. En rationell människa skulle säkert ha sagt, skyll dig själv kvinna! Men jag tyckte enbart synd om mig själv.

Nu ska jag se till att friskna till, för på torsdag bär det av till Österrike! EF-familjen ska barrikadera Wien fram tills söndag, och det går inte att beskriva i ord hur kul det ska bli att återse mina älsklingar! Så himla glad att vi håller så bra kontakt fortfarande. Kommer bli kanon!

Lite bilder från i lördags:
 
Sara och Natta

André & Linda

PirrPirr och Linslus

Ekberg, den gamle pokerräven

PAT och Sara



Pierre testar ny delikatess. Kräfthjärna.

Den berömda dansen! (Linda verkar vara misstänkt SD-anhängare? :P)



Waka Waka. Fick köras utan Marcus som befann sig i Vegas.











Li och Linus



<3

Calle på G!





Och lite singstar.


//Sandra

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, hela dagen har jag gått och bekymrat mig över SD:s framgångar i valet och vad får jag se..Att jag själv ser ut som en av dem. Vi måste helt enkelt göra om korreografin till dansen :P..Jag är förövrigt lika förbannad som du, jag skämms över okunniga människor som röstar in rasister i rikstan..Bhu!



Vi hörs i veckan tycker jag! Puss

2010-09-20 @ 16:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0