Sandra har djungelvandrat och taggar infor Fullmoonparty!

Tiden pa on gar sjukt snabbt, och efter att ha vant sig med glipor i golvet och kall dusch (bide') sa stormtrivs jag! Elli mar battre idag och vi har kunnat ta oss ut pa en utflykt som blev liite mer serios an vad jag forestallt mig.
Vi borjade med frukost i bungalowbyn och planerade att aka och titta pa ett vattenfall i en nationalpark har pa on. Ingela bjod med en tysk tjej som heter Andrea. hon hade rest sjalv i over ett ar, helt otroligt. Ar glad att jag har mina vanner med mig, hade varit ensamt annars. Beundrar de som reser singel.
Vi tog taxi till nationalparken vilket tog 15 minuter och forsta synen var gronska och otroligt vacker natur. Vi borjade langs en bred stig men vartefter den smalnade av fick jag en storre och storre klump i magen. Nar vi till slut fick borja klattra i djungeln bland stenar och rotter fick jag rent ut sagt panik. Varenda rot var en orm i mina ogon och det var otroligt kvavt och varmt. Jag stannade flera ganger och borjade nastan grina, men jag mitt envisa fanskap (som for ovrigt alskar naturen) skulle ju givetvis upp till viewpointen som var det forsta malet. Andrea verkade helt oberord av strapatsen, medan jag kande mig totalt malplacerad dar i djungeln och svetten rann verkligen om en. Till slut kom vi upp och det var saa hiimla vackert!! Thailand har verkligen otrolig natur. snacka om att det var vart det.
vagen ner gick battre, men jag var valdigt radd om mitt kna. Vi stannade till vid vattenfallet (som visade sig vara en klippformation med ett vattendrag som gick forbi) men det gjorde ingenting utan vi badade i det kalla vattnet med noje! det var nagra smafiskar som naffsade lite pa oss, en aning obehagligt.
Nere vid nationalparkens lilla kiosk kopte vi cola. och de har Pepsi Max i Thailand, i love this country! - och det var sjukt sota hundvalpar dar. Mammas ord om att inte klappa djur utomlands ringde i mina oron, men jag kunde verkligen inte motsta de sma liven. Sara, du hade alskat dom!!
pa vagen tillbaka at vi pasta och sedan har jag bara legat och degat i rummet. sjukt stolt over att jag faktiskt vandrar i en djungel, vilket ar en av mina storsta fobier. Sen hade man ju kunnat tro att det var jag som led av astma och inte  Ingela, men det ar ju en annan femma :p
Nu ska vi ladda upp for Fullmoonparty pa Haad trin Beach. Efter vad jag har hort och sett kommer det att bli en enda stor fest med ungefar 10 000 partypeople. Vi har inhandlar rosa neonfarg som vi ska mala oss med.
Hade onskat att vi kunde ses i dimman.
kram pa er alla darhemma!
//Sandra
Haha var tungen att lagga upp en bild fran igar nar varan toalett strejkade, Elli fick den nobla uppgiften att fixa det!





Kommentarer
Postat av: Sara

Åååååååååååååååhhhhh! Ge mig de små liven! Sötisar!



Grymt att du klarade av djungeln, jag är stolt över dig =)

parta på nu! Puss <3

2009-11-02 @ 16:59:25
Postat av: Frida

Ni verkar ha det helt underbart roligt. :) Grymt att du fixade djungeln, hade inte satsat på det men grymt.. ;) Ta hand om dig gumman!! <3

2009-11-02 @ 20:33:01
Postat av: Elin=)

åh va underbart!! hoppas full-moon var helt grymt! kärlek!

2009-11-03 @ 14:20:23
Postat av: Linda

Hoppas ni hade det skoj på fullmoonpartyt! När den här resan är slut är din ormfobi botad, du har ju redan vart i djungeln efter inte ens en vecka :)



Saknar dig här hemma!

Puss vännen

2009-11-03 @ 15:18:00
URL: http://lthorsell.blogg.se/
Postat av: birgitta

lilla hunden ser ut nästan som lector vår vovve

2009-12-02 @ 09:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0