Vårtrött!

Hade verkligen för mig att vårsol skulle föra med sig ny och fräsch energi - men jag har aldrig känt mig så trött som nu. Går mest runt och blir irriterad över att jag inte tar tag i något eller ens har lust att ta tag i något. Visserligen är det en bra stund kvar till våren, men häromdagen kände jag verkligen hur solen värmde om kinderna och när snön börjar smälta och de första fåglarna kvittrar till, ja då får man faktiskt lite vårkänslor.
---
Har börjat med en ful ovana att vakna till på morgonkvisten och ligga och fundera. Grubbla. Fram och tillbaka. På ganska enkla grejer, saker som absolut inte borde ta upp så mycket tid att fundera över. Fast jag har nog alltid varit en sådan som grubblat..väger saker fram och tillbaka, känner efter så in i den milda grad.
---
Nu börjar resfebern infinna sig. Blir alldeles pirrig i magen av tanken på att om precis en vecka är vi på väg! Det är nog precis vad jag behöver just nu, lite sommar och sol för att kicka igång den här våren. Dagarna släpar sig lite fram just nu, fast det hör ju till när man längtar efter något. Ska börja kolla vad som behövs packas nu och hämta ut mediciner. Ja det kanske man skulle ta och göra nu innan jobbet. Ikväll ska jag få lära mig att tömma kassor i samband med låsning. Känns bra att få lite mer ansvar på ett annat ganska inkört jobb, känns det som.
---
I lördags kom Stina och hälsade på. Grymt länge sen jag träffade henne. Och vi var ett gäng som körde tacos och medlodifestival-kväll i Torshälla medans André var och roade sig på konferens i Karlstad. Mycket trevlig dag!
Söndagen var rätt seg och skön. Kollade klart på första säsongen av "The Walking dead". Sjukt bra serie! Sedan kom vi alldeles för sent till Amadeus 4-års kalas, men det gjorde inte så mycket. Han verkade bli jätteglad för sitt PlayDoh-kitchen och Ukko var skitelak och slog in en Skogaholmslimpa i tidningspapper. Haha..

Kommentarer
Postat av: Natta

Vårtrött var det här med, och det ständiga grubbleriet känner jag igen. Gaah, en on/off-knapp vore nåt. Är det okej om jag gömmer mig i din resväska..?

2011-02-09 @ 21:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0