EF-familjen reser till Wien! (och Alex drar till London)

Kom på att detta inlägg borde ha publicerats för flera dagar sen. Men tiden springer iväg, som vanligt.


För nästan exakt 4 år sedan var det en exalterad och nyfiken (men också livrädd och osäker) Sandra som hade bestämt sig för att hon skulle åka till San Francisco och uppleva USA.
Jag ska inte ljuga och säga att det inte var tufft i början och jag ringde faktiskt hem och grinade efter 3 dagar för att jag ville åka hem tidigare. Men så började jag lära känna platsen som idag är en stad som ligger mig sjukt nära hjärtat, och lärde känna människor från världens alla hörn - vissa som idag är några av mina närmaste vänner. Det är inte lätt att vara många människor i så olika åldrar och i så olika stadier i livet, och försöka hitta datum och platser där man kan återträffas. Saknaden har stundtals varit enorm, och lite en sorg att en av de bästa tiderna i livet inte kommer att upplevas på exakt samma sätt någonsin igen (men då vore det ju heller inte så speciellt)
 Men vi har lyckats ganska bra, och sedan vi kom hem har vi haft återträff i Eskilstuna, München, Köpenhamn, Annecy, Wien (jag har även varit till Frankfurt, Oslo och Amsterdam när jag tänker efter). Är så otroligt glad över att vi håller kontakten, och även om vi inte alltid är alla samlade så lyckas vi alltid dra ihop ett gäng. Även denna gång blev det mycket skratt, galna upptåg, sightseeing, öldrickande och kramar. Vi känns verkligen som syskon allihop!
Lite bilder från höstens återträff i Raphaels lägenhet i Wien (Österrike) kommer här; Vi som lyckade ta oss dit var Jag, Laura (Tyskland), Valerie (Frankrike), Sofie (Danmark), Kasper (Danmark), Kim (Schweiz), Danny (Spanien) och Raphael (Österrike)-förstås.
Danny hade jag inte sett sedan vi sa hejdå på uppfarten till skolan i mars 2007, så det var extra kul att se honom igen!


Torsdag 23/9
Blev upphämtad på flygplatsen av Raphael och Laura. Flygresan gick galant, trots att jag började så fint med att sätta mig och vänta vid fel gate på Arlanda :P
Vi åkte sedan direkt till tågststionen för att möta upp Kim som varit i Budapest innan Wien. Några timmar efter det anlände även Valerie. Hon skulle ha landat i samma veva som Danny, men Dannys flygbolag strejkade - så han "satt fast" på ett hotell i München, mindre nöjd med den situationen.

Parlamentsbyggnaden

Kim, Laura, Raphael och Jag

tunnelbanePic!

Laura klarade 3, jag klarade...en halv,typ.

Vi beslagtog Raph's säng!



Fredag 24/9

Gick upp runt åtta för att inhandla frukost och sedan åkte Raphael och Laura för att möta upp Kasper och Danny som äntligen hade landat i Wien!


Kim, Valerie, Laura

Alla samlade utom Sofie



Trivs bra bland mina killar!

Operan i Wien bakom oss

Kim får stå modell med Lauras plastödla som hon stulit från sin Koreanska vän i Mississippi:P

Mozart träffar man självklkart i Wien!

Sushi-lunch

utsikt från ett kyrktorn

Wien

Danny...

coolt tak





På väg att möta upp Sofie

Sofie "MiniTexMex" Grube!

shottandet har börjat

Raphael hade klätt upp sig för utgång

På väg ut i natten.
Riktigt grymt uteställe hittade vi faktiskt. Dom hade pool och grejer på baksidan.


Lördag 25/9
Ett något slitet gäng vaknade upp i lägenheten efterca 4 timmars sömn. Dags att ge sig ut på mera sightseeing, ingen tid ska förloras;)


Kim var i form att fånga dagen :P



Loppis

Vi gick till en av Wiens mest kända Scnitzel-restauranger och JÄKLAR vilka stora Scnitzlar dom hade!

Me & Sofie

Doggybag, någon?

`Slottet i Schönbrunn



Slottsträdgården











Jag och Kim!

Siesta!



Kim laddar om för en ny utekväll

Vid 22-tiden kom vi på att en middag var på sin plats. "The Tunnel"riktigt bra matställe.

Valerie och jag:)

Danny, Jag, Kim



Danny hade i smyg hällt sprit i min öl..

Puss på fina vännen!

Vid tretiden på natten tyckte killarna att det var dags att gå ut och röja lite, jag skulle upp klockan 8 för att hinna med ett plan så det blev pyjamas för min del och de andra tjejerna följde mitt val.

Laura tyckte att Kasper kunde bli Abercrombie&Fitch-modell. Maybe baby



Danny insisterade på att fixa Kaspers frilla eftersom han sa att K hade "old fashion hairstyle" :P



Kasper blev inte helt nöjd med resultatet











Sen togs inga fler bilder från den här resan. Kom upp i tid dagen efter men lyckades missa TVÅ fucking tåg på vägen till flygplatsen, så det var en något stressad kvinna som checkade in ca 45 minuter innan planet skulle lyfta. Perfekt ju, slapp man vänta - bara att springa ombord liksom;)
Blev upphämtad på Arlanda av finaste Ukko, så skönt att slippa sätta sig på tåg hem.
Var för övrigt ritkigt tråkigt att resa själv, saknade min resekompanjon Ellinor. Hade liksom ingen att fälla kommentarer med!!
Nu tror jag i alla fall att det får vara slutrest för i år, herrejösses vad man har varit ute och flängt 2009/2010. Älskar det!

Litet sammandrag från förra veckan. Tiden går så fort så snart är det väl jul! Vi kan ju börja med helgen som nyss varit, då Maxi firade 3års-jubileum så det blev lite jobb på lördagen och sedan lyckades vi övertala till en kväll i Grangärdet och vidare utgång. Testade "Epic", gamla Lotus, som kastade oss rakt tillbaka till 2006. Folket som var där såg för övrigt ut att vara födda då nångång. Haha, nej men riktigt kul hade vi faktiskt. André slog på stort och vi fick in en hel jätteskål med grejer att dricka. Fick även en hel kanna med Pepsi Max, haha. Efteråt skulle vi bege oss mot Marcus men dit kom vi aldrig. Vet inte vad killarna fick för sig, men André var inte med på noterna när det gällde brottning på Fristadstorget, och smackade pannan rakt i de härliga stenplattorna. När han sen blev illamående bestämde vi oss för akuten. Ingen större skada skedd, lätt hjärnskakning och bultande huvud. Men lika bra att kolla upp när det har med huvudet att göra. Linda och Marcus satt och väntade flera timmar i väntrummet, vilka fina vänner! Tror det var ca 3 MINUSgrader när vi väntade på taxin runt 6:30 på söndagsmorgonen ( så jävla sega på Akuten, blir galen!
Igår blev en vilodag, och vi ställde in Heron City, och alla andra planer. Skallen behövde vila..



Tänker lite på min älskade vän Alexander "Slusken" Szüts. Nu har han åkt till London och ska bli bartender. Vet att det kommer bli kanon, och hoppas att han får en riktigt rolig tid. Det är verkligen en vän som lämnar tomrum efter sig. Träffades lite folk hos Sarah i onsdags för Alex´s ära.







Älskar dig!


Nej, om man skulle ta och röjja lite på rummet...eller kanske skaffa sig en helt egen lägenhet. Ja, den som lever får se. CiaO

Kommentarer
Postat av: Elli

Resekompanjon <3



Utan EF och SF vore inte du densamma. Och alla fina vänner du har överallt; hemma och utomlands. Guld värt (och guld värt att vi alla får träffa alla :)



Och alla bitar kommer att falla på plats. Allting har sin tid. Klyschan som stämmer

2010-10-04 @ 17:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0