Vinterpanik och framtidsgrubbel. Fast mest en massa kärlek!


Just nu har jag ett konstigt slags höstlugn. Panikar inför vinter, pallar verkligen inte!! Men hösten känns som ett mellanting och är faktiskt riktigt mysig. Konstaterade dock häromdagen att jag missade stadiet då löven är röda, dom gick direkt från gult till brunt. Men det speglar lite livet just nu. Antingen eller.
Stress och Press. Stressar och pressar mig själv, vill så mycket, men energin riktas åt konstiga grejjer. Aktar mig från att hamna i en konstig grubbel-bubbla, och då mår jag faktiskt riktigt jävla bra:)

En som inte har mått bra på en hel vecka nu är André. Fyfan vad jag har tyckt synd om honom, skyhög feber och jättejätteont i halsen. Ögonen har helt sett ut att tappat livslusten, och det är inge kul att se hos den man tycker mest om i hela världen! Men nu är han på väg tillbaks igen:) Igår frågade jag om det verkligen inte var någonting som han kunde tänka sig att äta. Tänkte mig nått lättätet, typ soppa eller milkshake. Det lär ju inte vara mycket näring han fått i sig dessa dagar. Då kommer sötisen på en sak som han är sugen på -->smörgåstårta! Så jaa...det blev en tur till Ekängen för att köpa smörgåstårta. Blev så glad när sjuklingen äntligen såg ut att äta med lite aptit:)


Sen har jag gjort ett till konstaterande denna vecka. Jag är inom några dagar officiellt den sista bland mina kompisar som fortfarande bor hemma. Tragiskt, är vad det är! Hahahaa. Men är så sjukt nöjd över andra saker som jag lagt mina pengar på, så får bita i det stundtals ganska sura äpplet ett litet tag till. Men snart, snart kan det väl endå få vara min tur!
Frugan och älskade vännen Elli flyttar till helgen. Är riktigt glad för hennes skull..Guuud vad vi har beklagat oss hos varandra. Det är nice att hon ska köpa bäddsoffa iaf. Har sagt att jag kan klara mig med en divan annars också;P
Igår for vi till IKEA för diverse livsnödvändiga inköp så som duschskrapa, diskställ och värmeljus!

(notera smygreklamen i bakgrunden;)

Helgen som var bestod av jobb och ompyssling av sjuk pojkvän. I fredags var Frida och jag på mellanstadiedisco när Robbans lillebror fyllde 11 år. Så jäkla gulliga är dom i den där åldern då dom ännu inte blivit medvetna eller bryr sig om vad andra tycker om dom. Vi garvade lite åt att alla hade så sjukt olika längder också. Snacka om att man växer i otakt i den där åldern.
Söndagen bjöd på tacosmys hos Elin efter jobbet. Sara var hemma och verkar nu bli Eskilstuna-bo igen. Allt löser sig med tiden och är riktigt stolt över min vän som vågade prova. Och det kommer hon våga igen, I´m sure!

Nu var tanken att jag skulle ta och komma på vad jag ska bli när jag blir stor. Tror jag satsar på Hollywoodfru!!
(Vårintaget på högskolan kan ta sig btw!)

Blir massa jobb nu kommande veckan, synes och höres:) //Sandra

Kommentarer
Postat av: Sara

Du kanske blir den sista att flytta hemifrån, men jag är den första som flyttar tillbaka hem till mamma och pappa igen :P Från måndag är min adress Skomakarvägen! Hej Granne! Puss

2010-10-14 @ 18:12:47
URL: http://skadusaga.blogg.se/
Postat av: Elli

Segt för mig med en veckas framflyttad flytt, men vem är jag att gnälla? :) 23år med mami och papi, så fixar jag nog den stunden med. Och använd dina tillflyktsorter och spara under tiden, så ska du se att du har din egna lilla lya inom en snar framtid. Du kommer hinna bo själv, tro mig (så peppar jag mig iaf ;)



Puss-massa kärlek <3

2010-10-17 @ 14:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0