En tur till Kinkhyttan


Som vanligt när det är soligt väder och lediga dagar så längtar i alla fall jag bort från stan ibland. Vi är ofta mer eller mindre samma gäng som åker och eftersom det var mitt i veckan denna gång så blev det jag, Frida och Alex som begav oss iväg tisdag kväll. Det var riktigt mysigt och jag hade gärna stannat längre om jag hade kunnat. Det finns inget ställe där jag sover bättre om nätterna eller får mer sinnesro än på gården i Kinkhyttan. Så himla skönt att bara höra fåglarnas kvitter och en enstaka traktor eller bil som åker förbi på grusvägen ibland. Naturen har verkligen en lugnande effekt på människor.
Det var också jätteul att träffa farmor och farfar som jag inte sett sedan i oktober förra året. Farmor bakade rabarberpaj och det var riktigt skönt att sitta ute på eftermiddagen.


Frida tog en riktigt grym bild från bilen på vägen dit.


Farmor och farfars hus

Våran stuga

gården

Alex försöker briljera med sina matlagningskunskaper

Vi är heta, and we know it.


Vi spelade "galenpanna". Varje spelare får en lapp i pannan med en karaktär som dom är. Man ska sedan gissa sig till vad det står i pannan på en själv. Vi körde Disney-karaktärer och Frida som slog ut mig och Alex totalt fick sig en riktig hämnd nästa gång jag skulle bestämma en ny karaktär för henne. Hahaha.

Sedan flippade vi ur totalt i bonde-outfits!







Farmor Gudrun och Jessy.

Vi tog oss en tur till Lillsjön. Frida skulle ta sig årets första dopp, men det var svinigt kallt så vi solade oss på stenen istället. Diskuterade livet på andra planeter och blev informerade om Sveriges djurliv av Frida.













Tyckte det var ganska tragikomiskt när Alex tände en cigg med den t-shirten på sig.

Mölkky-spelande och Alex blev fastspänd i hundlinan så att vi visste vart vi hade honom.


Ni två betyder verkligen sjukt mycket för mig. Hoppas att ni båda vet om det och känner det. Det finns ingenting vi inte kan prata om och jag kan alltid luta mig mot er och vet att ni fångar upp mig om jag behöver det.

Kommentarer
Postat av: annepanne

KINKHYTTAN!! saknar stället, om man bara bodde närmre=( det är ju finare än man tror och kommer ihåg!

2010-05-20 @ 23:27:04
Postat av: Sara

Hahaha, i husvagnen hos mamma och pappa finns det också "kepsficklampor". Mycket smart och bra men faaan så fult =D

2010-05-22 @ 12:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0