Great Barrier Reef & Crocodile Farm m.m

Hej alla darhemma!
nu kande jag att det var dags for en uppdatering igen. faktum ar att jag borjade pa detta inlagg for 2 dagar sedan, men det var inte mojligt att lagga upp bilder da sa jag struntade i att publicera eftersom bilderna ar lite halva grejjen tycker jag.
Tack alla sotnosar som skriver till mig, kan inte saga tack nog sa manga ganger, och forlat forlat forlat att jag stundtals ar seg med att svara. haha, det var Tove som fick mitt arsle ur vagnen idag kan jag lova, behovs lite upplaxning ibland...

Just nu befinner vi oss i Airlie Beach, vilket jag skulle gissa ligger ca 70-100 mil soder om Cairns. vi har inte akt raka sparet hit, darav vet jag inte exakt avstandet. Vi sa hejda till vara fina vanner och rumskompisar i Cairns i lordags fredags kvall och gick upp tidigt for att ta 7-bussen fran Cairns till Townswille. Detta var en resa  som borde ha tagit 4 timmar om man kort nonstop, men eftersom vi bokat OZ Experience utan att egentligen fatta vad detta innebar - har vi gjort vissa avstickare till bland annat regnskogen i Beninda och en krokodilfarm! Jag var en aning skeptiskt till att ga in pa krokodilfarmen eftersom det ryktades om att de hade ormar och grejjer dar, men vi bestamde oss for att ga in i alla fall och jag maste saga att det blev lordagens hojdpunkt. Jag fick halla i en bebis-alligator, kolla nar de matade gigantiska saltvattenkrokodiler, klappa och mata kanguruer m.m. Ni som vet hur mycket jag alskar djur forstar sakert att det var ett lyckat besok.

Dagarna har flutit pa och vi stannade nog lite langre an beraknat i Cairns. Jag traffade faktiskt Kasper ocksa, en kompis fran skolan i USA som har bott i Sydney en tid och pluggat. det var ett ovantat och kul aterseende!
Vi trivdes jattebra pa Nomads Esplanade och har delat rum med 4 stortskona killar; Spenser, Greg och Cory (fran Canada) och Oliver (fran Tyskland) +  Jonathan som var fran franska delen av Canada (mycket viktigt!), haha. det har varit full rulle och livat kan jag lova. Speciellt Spenser ar en riktigt spellevink och det var nog aldrig tyst i varat rum nar han var dar, haha. Det har varit manga skratt och Elli har utokat sitt ordforad denna vecka med kommentarer som "horseshit" och "shankabitch". Jag for min del hade svarast att saga hejda till Thomas, en van som framkallat bade skratt och tarar under denna veckolanga vistelse, en valdigt speciell manniska som kunde driva mig till vansinne..det ar konstigt att jag alltid ska fastna for sa komplicerade personer.
Och Scotty, the Skipper, en gammal kapten som seglat batar over hela Australien, vi har haft manga intressanta diskussioner. Lagger upp lite bilder pa dessa personer sa ni far ett humm, sen gar vi vidare.
Spenser
Spenser, elli, Cory
Oliver, Greg
Thomas
Scotty the Skipper!!

Just det! himmel och pannkaka, vi har ju varit ute pa Stora Barriarrevet och snorklat. helt underbar uppelevse! det sag sa jakla haftigt ut att dyka, men jag fegade ur som vanligt. tycker det verkar lite laskigt. Men jag sag en haj (helt ofarlig) och massa fargglada fiskar, som jag inte kan namnet pa. Eftersom vi inte hade nagon undervattenskamera har jag inga bilder som kan aterge allt det vackra vi sag av undervattensvarlden. men nagra sexiga vatdraktsbilder kan man val alltid bjuda pa!





har lite bilder fran resan mellan Cairns och Townsville, regnskogen och krokodilfarmen. Townsville i sig var en ratt trakig stad. Traffade en finsk tjej som jag gick ut med pa lordagen (elli var lite sjuk sa hon stannade inne och kollade pa Titanic pa tv). Townsville ar en stad pa 160 000 invanare och det ar en riktig arme'stad sa det var ganska mycket testosteron ute pa krogarna kan jag lova. dessutom borjar de med julfiranden nu sa det var manga som var utkladda till diverse julrelaterade skapelser. ganska roande att se. Huvudattraktionen fran Townsville ar val egentligen Magnetic Island, men med tanke pa att vi var pavag till Airlie Beach beslutade vi oss for att strunta i att besoka den on.
Nu har vi varit i Airlie Beach i tva dagar och pa torsdag aker vi med segelbaten "Matador" ut till Whitsunday Islands pa en 3 dagar och 2 natters-tur. Folk vi har mott sager att det ska vara sagolikt vackert sa vi har nog ganska hoga forvantingar pa de kommande dagarna. Whiteheaven beach ska vara en av de vackraste och mest finkorniga stranderna i varlden och de har sagt att vi inte ska ta med oss kameror dit for att sandkornen ar sa sma och fina att de satter sig i varje vra av kameran och klistrar sig fast pa kroppen. sa vi far se om det blir nagra bilder darifran. pallar inte ha bort/ha sonder ytterligare en kamera. Vi aterkommer till Airlie Beach pa lordag och pa mandag morgon aker vi ut till en Cattle station i den australiensiska Outbacken. detta var inte nagot vi planerat in, utan detta ar ett pahitt fran OZ experience aterigen. Men det blir nog kul. kasta lite lasso och se lite riktigt okenlandskap. De sager att man inte sett Australien for ens man sett the Outback. Efter detta reser vi ner till Hervey Bay och aker over till sand-on Fraser Island i 2 natter, sa nu har vi saker inplanerade tills den 19:e. Jul och nyar ar och forblir ett mysterium an sa lange...
Nu lite bilder,
stor kram till alla darhemma. Bade jag och Elli saknar er valdigt mycket!
//en glad Sandra
















I could have act like you.
and put a smile on my face.
not even for a second would I lie to myself.
to many things are missing, there is a tear in my eye.
its not an answer or a question, but it will change your mind.
I couldn't act like you, but I do care you know..
how could you be so sweet and heartless?

Maybe we can make it allright, we can make it better sometime
we can keep trying, but things will never change
- so i don't look back
still i'm dying with every step i take
But I dont look back

Kommentarer
Postat av: Anne panne

EY! klarar egentligen inte av att läsa bloggen..vänder jag på huvudet så ser jag en grå himmel och bara en allmän tråkig skånehöst! man vågar ju påstå att ni har det kanonbra=) BRUN DU ÄR, och visst har du smalnat lite? tycker det ser ut som det=) men du, jag hör av mig..på mobilen nån dag..ska försöka få rätt på alla timmar och så, men så småningom så slår jag en pling=)

saknar dig! PUSS

2009-12-08 @ 11:42:37
Postat av: Tovis

YYYYYYYYEEES! äntligen en uppdatering!! alltid lika underbart att läsa, känns nästan som man också är där, tills texten tar slut och man inser att man sitter här i regnet och luktar snusk :P idag har jag gjort risgrynsgröt från scratch, oerhrt stolt faktiskt. ni ser ut att må RIKTIGT bra!! njuuut lite för mig med...eller MYCKET! tack på förhand ;)sandra, du borde bära blå våtdräkt oftare, den framhäver verkligen dina ögon... elli, du passar sjukt bra med rygga på magen, me like. puss till er båda!

2009-12-08 @ 21:18:21
Postat av: Kusin Linda

Guuuuud vilka härliga bilder, och vilken fin färg du fått! Det är annat än det novemberväder som fortfarande sitter i (formodligen över jul också för den delen :/ Ni ser ut att ha det kanonbra, och varmt och skönt! :) Kram kussen Linda

2009-12-09 @ 13:13:43
Postat av: cathrine

åååh sandra. jeg lo og lo og looo når jeg så bildet av deg i den blå dykkedrakten! du er den søteste dykkeren jeg har sett på lenge :) dine oppdateringer er like bra og lese som alltid--de setter alltid et stort smil rundt min munn-åh så bra dere har det! :) (update-stockholm er som vanlig-formen er heldigvis mye bedre-og nå gleder jeg meg til oslo og jul!!) <3

2009-12-09 @ 23:04:55
Postat av: plingan

mina pumor!!!

det ser som vanligt alldeles unerbart ut=)

ligger här sjuk och tittar på resor. får veta nästa vecka hur de blir med skola till våren!den lilla krokodilen och kängrun var såååå fina! hoppas du klappade lite från mig också hihi! hälsa ellis och ha så kul!!!pussar och kramar

2009-12-10 @ 08:10:40
Postat av: Natta

Ååh, vad härligt det ser ut! Kan inte låta bli att längta bort när man läser och ser allt ni upplever! =) Saknar dig. Kram

2009-12-11 @ 13:27:45
Postat av: Jannette

Hej sandra gumman.. alltså jag gillar smurf bilderna på dig.. :) hehehäftigt att dyka kan jag tänka mig.. :) men du den där lilla krokodilen visst köpte du den till mig va?? :D

ha det bäst! pusss

2009-12-12 @ 14:06:20
Postat av: Mikaela

Åh honey! Du ser ut att ha det alldeles underbart! The time of your ife! De förtjänar du min pärla! Om jag kunde skulle jag byta tillvaro med dig... Själv skrev jag psykologi-tenta igår, tror jag klarade den! I veckan ska det snöa sägs det, lovely! Förresten! Jag har fått ett extra jobb, som personlig assistent. Skönt att få lite extra klirr i kassan! SKa jobba lite storhelg i tuna också under jul! Gött! Ta hand om dig finaste, love you!!! Pussar!

2009-12-12 @ 14:32:49
Postat av: gittson

att du törs hålla i krokodilen akta fingrarna, jag skulle bara våga hålla i den om den var en plånbok, puss & kram jänta.

2009-12-12 @ 15:48:02
Postat av: mamma birgitta

vilken lycka du har här vinter nu vår hund han syns knappast i snön han får fnatt. du ser ut som impremgubben i våtdräkten du sköter vell dig jänta min. puss å kram å god jul å gott nytt år puss

2009-12-16 @ 10:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0